piano-kindMuziek sluit vaak erg goed aan bij een kind. Zet een (bekend) liedje op, en het kind begint te bewegen.
Muziek heeft veel verschillende eigenschappen, waaronder het aanzetten tot beweging.

Binnen de muziektherapie gebruiken we deze eigenschap.
Samen met het kind gaan we op zoek naar beweging.
Wat kan het kind goed? Wat vindt het lastig? Spelenderwijs kunnen er nieuwe vaardigheden aangeleerd worden. Hierbij kunt u denken aan:
– Vriendjes maken
– Emoties uiten
– Zelfvertrouwen
– Faalangst
– Motoriek
– Grenzen aangeven

” Mijn zoon vond het vaak lastig om mee te komen in de klas. Hij was in het
verleden erg gepest, en wist niet goed hoe hij hiermee om moest gaan. Dit leidde
vaak tot woede uitbarstingen thuis, omdat hij niet goed kon uitleggen wat er
nu precies gebeurde op school. De muziektherapie heeft hem heel erg goed geholpen.
Hij genoot weer en steeds vaker zagen we weer onze blije zoon terug. Nu heeft
hij meer zelfvertrouwen en kan hij beter z’n grenzen aangeven. Ook kan hij nu beter
vertellen als er iets is gebeurd wat hij vervelend heeft gevonden.